Блог Дистанційної школи “Джерело”

Як викладати стандартну програму з інформатики цікаво?

Боровцова Єлізавета Валеріївна – вчитель Інформатики дистанційної школи «ЦДО «ДЖЕРЕЛО»

Чи можна навчити нас, дорослих, тому, що нам не цікаво та не потрібно? Ні, це неможливо. А якщо дуже потрібно для нового проекту? Авжеж можна, а особливо тоді, коли буде цікава форма подачі матеріалу. Бо якщо це просто текст, вибачте, я прочитати можу сама, більш того, навіть знайду приклади в інтернеті. Тож, викладання, це щось про інше.

Викладання предмету – це не про теорію з підручника, який застарів ще вчора. Це не про набуття знань, які будуть непотрібні завтра. На мій погляд, викладання предмету – це про енергію вчителя, про пошук та вміння аналізувати інформацію. Про вміння розбиратися з програмами. Про вміння інтуїтивно знаходити розв’язки задачі. Про вміння вигадувати та креативити. Про вміння бути постійно новим та сучасним. Поєднувати непоєднуване.

І чи може сучасний вчитель собі дозволити працювати лише в рамках програми, не розуміючи основного світового тренду навичок? Тим паче, якщо ти вчитель інформатики? На мою думку – не може.

Отже, що це за навички, якими мають опанувати й дорослі, і діти?

  

На цій картинці, зліва показані так звані – hard skills. І, якщо уважно подивитися на всі ці навички, ми розуміємо, що без знання комп’ютерних технологій не можна йти далі. Для цього ми маємо бути хоча б гарними користувачами.

Не можна прийти до дітей та розказати, що таке бази даних, не пояснивши їм, що ми кожен день працюємо з цими базами. Всі наші улюблені соціальні мережі і є тими славнозвісними базами даних. А вся інформація у facebook зберігається саме у таблицях, так само, як і фотографії в інстаграм та дані в контактах у нашому смартфоні. То, може, краще вчитися створювати дані на прикладі будови соціальних мереж? Бо якщо зараз ці бази нас оточують настільки тісно, то через декілька років навряд чи їх буде менше.

Вміння працювати з таблицями значно економить наш час. Але не цікаво вирішувати задачі на “далеких” прикладах. Дітям цікаво лише те, що їх оточує. Наприклад, спробуйте розрахувати бюджет на поїздку, про яку мріє учень з урахуванням всіх умов.

А щодо теорії? Безпека інтернету? Кібер-безпека? Інформація, дані, повідомлення? То, можливо, перетворити нецікаву та нудну лекцію на щось справді корисне та цікаве за допомогою анімаційних сервісів або коміксів, або інтелект-карт. Не бійтеся експериментувати з програмами!

А ще, ви пробували створити мультиплікаційний фільм в редакторі презентацій?

А текстовий редактор? Що тут може бути невідомого? Навіщо ми його вивчаємо постійно? Ми ж і так добре набираємо текст. Авжеж, набираємо. Але уявіть, що замість нудних дій ми це робимо у вигляді гри, ми працюємо з улюбленими книжками, улюбленими програмами, коміксами, фільмами. Я як вчитель намагаюся знайти такі методи, які допоможуть дітям захотіти робити завдання.

Але, якщо в традиційній школі є можливість бачити обличчя дітей, бачити їхні емоції, то в дистанційній школі такої можливості немає. І головна задача вчителя зацікавити дитину в перші 5-10 секунд. Майже як у Facebook.

Подивіться навкруги, що нас оточує? Більшість з того, що знаходиться поруч із вашим робочим столом, було створене за допомогою комп’ютера. І якщо дивитися з такого боку, то все стає цікавішим дуже швидко.

Як створити книги? Як спроектувати стіл? Як підібрати дизайн для ручки? Флешки, листівки, ігри … Безліч речей проектується та створюється саме завдяки вмінню працювати з комп’ютером.

Критичне мислення допомагає нам під час аналізу інформації, яку шукаємо, структурність дій – береже наш час, бо хаос цей час забирає, вміння розказувати історії потребує красивого оформлення та навичку швидкого друку, а спілкування з іншими людьми через інтернет – це вже окреме мистецтво.

Головне пам’ятати: цікаво не лише у віртуальному світі, а й біля тебе. Тож, можливо треба використати навик, який ми вивчали на уроках інформатики, щоб звільнити час для подорожі? Упс, а ти хочеш самостійно спланувати цю подорож? Тоді тобі точно треба на уроки з інформатики :)

 

Залишити коментар
Директор (Пн-Пт з 10:00-18:00):
+38 068 864 31 80 (Viber)
+38 095 551 85 79
dist.educ1@gmail.com
Прийом в офісі школи:
Вівторок та Четвер з 14.00 до 17.00
Помічник директора з організаційних
питань Альтернативних закладів
та Сімейних індивідуальних хоумскулерів
БЕЗ доступу до навчального сайту:
(Пн-Пт 14:00-18:00)
+38 095 254 82 84 (Viber)
Прийом в офісі школи:
2-й та 4-й тиждень календарного місяця:
Понеділок, середа, п'ятниця з 15.00 до 18.00
Секретаріат (Пн-Пт з 9:00-17:00):
+380 97 770 50 30 (Viber)
+380 99 770 50 30
sekretar.dzherelo@gmail.com
Технічна підтримка:
support@cdo.org.ua
Адреса:
Україна, 03134, м. Київ,
вул. Симиренка, 12, оф. 101
Відділення Нової пошти № 190
м. Києва, отримувач ТОВ "Центр
дистанційної освіти "Джерело",
телефон +38 068 864 31 80