Блог Дистанційної школи “Джерело”

Особистий досвід: як влаштоване навчання в дистанційній школі

Особистий досвід: як влаштоване навчання в дистанційній школі
Марія Головко провчилася 10 років в одній з київських гімназій, а випускний рік закінчила в школі з дистанційною формою навчання. У колонці для AIN.UA випускниця розповіла, що може здивувати школярів у такому способі навчання і  як отримати з цього максимум користі.


Дистанційна школа і спілкування


При переході на дистанційну форму навчання школярів лякає відсутність постійного колективу, нестача спілкування і перспектива проводити багато часу на самоті. Це міф.
Приблизно раз на місяць школа проводить збори, де випускники зустрічаються і просто спілкуються між собою, не встигаючи один одному набриднути. Навчаючись дистанційно, можна побувати в багатьох колективах. Курси, табори, спортивні секції. Але найкраще в цьому досвіді - відновлення старих зв'язків, про які, в зв'язку з браком вільного часу, встигаєш забути.
Думка, що «дистанційники» - це відлюдники, які страждають від нестачі спілкування, - примітивна вигадка. Навпаки, вони вчаться пристосовуватися до різних колективів, не перебуваючи кожен день у звичному оточенні.


Система оцінювання


Коли в родині почала зароджуватися думка про перехід на дистанційну форму навчання, я, зрозуміло, більш за всіх горіла цією ідеєю. У той же час, мене не сильно цікавили  запитання, на кшталт, як доведеться виконувати шкільні обов'язки: здавати контрольні роботи, вести зошити і так далі. Адже школярі звикли: написав, поклав на стіл вчителя, чекаєш результатів.
У моєму розумінні, потрібно було за певний термін проходити предмети, а далі з виконаним завданням, час від часу, їздити в школу для тестування / здачі зошитів / написання самостійних. З'ясувалося, що не варто плутати заочну та дистанційну форму навчання.
Дистанційна школа - не додаткова функція звичайної школи, в якій ти можеш проходити, а можеш не проходити матеріал і лише раз чи двічі на рік мусиш відвідувати школу для контролю знань. Це спеціально обладнаний сайт, який замінює класну кімнату. Там є розклад і список предметів, матеріал для навчання (тексти, ролики, аудіофайли, інтерактив у вигляді ігор). Під кожним предметом вказано певну кількість уроків. Коли приходить термін здачі, предмети підсвічуються червоним.
Деякі уроки (контрольні та тематичні) мають позначку «Обов'язково». Їх необхідно здавати для отримання оцінок. Завдання можна виконати з будь-якого комп'ютера. Найчастіше, це тестові роботи, які оцінюються миттєво. Здавши якусь із них, відразу бачиш оцінку. Тестування може проходити з обмеженою кількістю часу (після його закінчення вас викидають на головну сторінку, а всі внесені відповіді автоматично зараховуються), або з необмеженим (можна проходити кількома етапами).
Бувають і файлові роботи, які потрібно писати від руки або виконувати в текстовому редакторі. У такому випадку потрібно сфотографувати та прикріпити файл - і вчитель перевірить роботу. Коли перевірка закінчиться, на пошту прийде повідомлення.
Уроки без позначки «Обов'язково» потрібні, щоб вдосконалювати знання з предмету і потім краще виконувати самостійні. Позначки про виконані уроки одразу з'являються в квадратику, яким відзначений урок. Виходить електронний щоденник - доступ до своїх балів є завжди.
Жорстка об'єктивність оцінювання - великий плюс. Написав, побачив свої помилки і не можеш заперечити оцінку. В такому випадку, відмінний табель - дійсно привід для гордості. Його можна досягти тільки систематичним виконанням обов'язкових робіт.
Але як би все не було автоматизовано - за системою стоїть людський фактор. Помічаючи старання і наполегливу працю, учитель охоче закриє очі на одну-дві невиконані  обов'язкові роботи. Спостерігаючи за систематичним успіхом учня, він дасть «другу спробу», а саме можливість перездати роботу.


Спілкування з вчителями


Що робити, якщо не розумієш матеріал, не можеш опрацювати його самостійно? Це тривожить багатьох. Спочатку можна подумати, що якщо «не зрозумів» - це твої проблеми.
Насправді, питання вирішуються інакше. На кожен предмет в школі є один-два вчителя. Якщо матеріал незрозумілий, потрібно написати вчителю і домовитися про онлайн-консультації, у відповідний час. Для зв'язку на сайті є відповідний розділ. Там доступний відеозв'язок і дошка, на якій можна писати і малювати під час розмови.
Вчителі не сприймають гостро нерозуміння і охоче пояснюють складності. Вони дуже чуйні - можливо, тому що не проводять купу днів в колі галасливих дітей.
Також всі розуміють, що навіть найстаранніші учні припускаються помилок. Десь не дочитав, не зрозумів питання, випадково натиснув не туди, зірки не зійшлися. Всяке буває.
У моїй школі вчитель, відзначаючи у школяра позитивні результати, без проблем дасть можливість для повторної здачі роботи. 


Чи можна списати?


Списати не можна, але можна гуглити по темі. Вчителі не забороняють пошук інформації в інтернеті під час виконання контрольних робіт. Але можна навіть не намагатися гуглити конкретні питання. Доведеться читати тематичні статті, «Вікіпедію» і самому приходити до відповіді.

Якщо виконуєш роботу з обмеженням в часі, то на Google часу ніяк не вистачить. Ймовірно, списати, в класичному розумінні, можна тільки твори.


Недоліки дистанційного навчання


Так, хоумскулінг – це щось дуже нове, інтерактивне і незвичне. Так вчитися дійсно цікаво. Але ні, це не легко. Перерахую ряд труднощів і нюансів, з якими можна зіткнутися в дистанційній школі.

Це підходить не всім


Школа не буде змушувати виконувати завдання, телефонувати батькам. Потрібно самому розуміти, для чого це робиться, систематично приділяти час навчанню. Головна і обов'язкова якість, якою повинен володіти хоумскулер - почуття відповідальності. Потрібно правильно розподіляти час, планувати.

Дистанційна школа покладає на учнів і їх батьків (вони повинні контролювати виконання завдань) набагато більшу відповідальність. Якщо учень незібраний, а у батьків немає часу - це не для вас.

Такі школи - тільки приватні


В Україні поки немає державних середніх навчальних закладів з дистанційною освітою. Такі школи - платні. Але у вартість входить доступ до навчального сайту, де є весь матеріал і можливість індивідуальних консультацій з кожним з вчителів. По суті, це репетиторство.

Несподівані складнощі


Можуть виникнути складнощі з предметами, про які ви раніше не підозрювали. У моєму випадку це була інформатика. У минулій школі інформатики, фактично, не було. Було важко адаптуватися, адже знання після 10 років навчання в гімназії закінчувалися на рівні «створити і видалити папку» і «намалювати пасочку в Пейнті». В дистанційній школі вимоги з інформатики дійсно високі.

Не буде останнього дзвоника


Ми, на щастя, не читали завчені віршики, а вчителі не вимовляли незмінні з роками промови. Все пройшло інакше - але випускний у дистанційників все-таки є. Вирізняється він тим, що і офіційна, і неофіційна частина проводиться у вільній формі (наприклад, у ресторані). Ще немає всіма улюбленого прощального вальсу. Не буду приховувати, про це я трохи шкодувала.

Чому ще вчить дистанційне навчання


Будучи ученицею дистанційної школи, я отримувала від життя набагато цінніші уроки, ніж ті, що передбачені шкільною програмою.
Уміння орієнтуватися. Раніше це було проблемою. Через постійний маршрут «школа - будинок - теніс - будинок», я зовсім не знала місто. Зараз, коли з'явилася можливість більше гуляти і вчитися, не сидячи за партою, я набагато краще розумію, як дістатися в те чи інше місце, де розташовані вулиці міста.

Навик планування. В дистанційній школі не обов'язково дотримуватися певного розкладу. Розклад ти будуєш собі сам. Залишається лише враховувати те, що необхідно все встигнути вчасно. Через півроку в такому режимі я вже на ходу складала оптимальні алгоритми дій - щоб укластися в терміни і домогтися поставлених цілей.

Вибір пріоритетів. Якому предмету приділяти більше часу, а якому менше? Скільки часу приділяти школі, а скільки - підготовці до іспитів? Вибір тільки за вами. Плюс в тому, що якщо, наприклад, у мене немає настрою сьогодні виконувати біологію, то можна зробити завдання завтра, а поки зайнятися історією.

Вбити консерватизм в 16 років - набагато краще, ніж сидіти в зоні комфорту. «Більше мостів, менше стін» - і все буде дуже захоплюючим!

Автор: Марія Головко, випускниця дистанційної школи

Залишити коментар
Секретаріат школи (8:00-17:00):
+38 097 770 50 30
+38 099 770 50 30
Директор школи (10:00-18:00):
+38 068 864 31 80
+38 095 551 85 79
Помічник директора з організаційних питань Альтернативних закладів (10:00-18:00)
+38 067 456 17 11
ЗАМОВИТИ ДЗВІНОК
dist.educ1@gmail.com
skype: cdo.dzherelo
viber: +38 068 864 31 80
НАДІСЛАТИ ПОВІДОМЛЕННЯ
Україна
03134, м. Київ,
вул. Симиренка, 12, оф. 101
ЗАВІТАТИ ДО ОФІСУ
Відділення Нової пошти № 190 м. Києва, отримувач ТОВ "Центр дистанційної освіти "Джерело", телефон +38 068 864 31 80
Технічна підтримка: support@cdo.org.ua